Semesterdröm och Mariebergsskogen

Vi har det härligt här! Vi bor i en liten stuga precis vid Värnen. Vi tittade på exakt samma stuga förra året men då åkte vi till Helsingborg istället. Det känns som vi alltid åker till samma ställen och vid det här laget känns det som vi har sett västkusten, Skåne, Öland och Gotland. När vi såg den här stugan i år bokade vi och nu är vi här och har det underbart bra. Det känns roligt att se en ny stad och åka uppåt i landet. Jag drömmer verkligen om att åka längre upp i Sverige men det får bli ett annat år.skattkärr
I lördags när vi kom fram bar vi in all packning sen handlade vi till kvällens middag. Vi hann sola och bada en stund innan vi grillade kyckling och åt middag på altanen. Ljuvlig utsikt och sol långt in på kvällen.När barnen hade somnat tog Jesper och jag en kort tur med roddbåten. Kvällen var jättevarm! En tunn klänning räckte och det var lika varmt som det brukar vara på dagen i vanliga fall. Tänk att man längtar hela året efter de här varma dagarna. Vi är ute, umgås och lägger mobilerna mer åt sidan.
Hela måndagen var vi på stranden. Vi pumpade upp badleksaker, badade, åkte ut med båten, plockade fram fiskespöna, solade och lekte med sanden. Ines och Ester trivs riktigt bra och de är på jättebra humör. De njuter till fullo av all uppmärksamhet de får, de leker bra och älskar att vara ute.
Ines är intresserad av morfars fiskespön. Hon fick ett alldeles eget rosa så snart ska vi fiska.
Den här bönan älskar sand. Stoppar gärna i sig flera mängder när ingen ser (och ser men då blir hon stoppad).

Det enda jobbiga är att de har somnat sent och vaknat tidigt. Jag tycker mest synd om mamma som tar barnen på morgonen. Imorse försökte jag få Ines att stanna i sängen och titta på film men det är bara mormor som gäller. På gott och ont.

Idag har vi varit på besök i Mariebergsskogen som är Karlstads stadspark. Vi har lekt i lekparker, åkt tåg, tittat på djur och ätit picknick.
Ester, min älskade Ester. Med det kritvita håret och lilla tofsen i luggen. Hon var nöjd med att gå runt, upptäcka, titta i speglar, plocka äpplen..
.. som hon skulle bära med sig. Hon tappade några i en backe och fick lite problem. Så söt.
Morfars lilla tjej♥
Efter lunchen åkte vi med ett litet tåg som tog oss runt parken. Ines tyckte det var jätteroligt medan Ester tyckte att det var lugnande.
Hon somnade en bit innan vi var framme och sov hårt.
Gosar gärna med en den här pluttan. Det är inte ofta hon är sådär still. Myggbiten har hon blivit också, galet mycket mygg här.
Barnen var väldigt nöjda efter vistelsen i Mariebergsskogen. Ines ville leka mer och ville inte alls följa med hem. Till och med Jesper sa att han var avis på Karlstad som har så fin stadspark och jag kan inte annat än hålla med. Jättefint verkligen, inte helt omöjligt att vi åker tillbaka.

När vi kom tillbaka till stugan tog Jesper med tjejerna ned till sjön, jag vilade en stund och mamma och pappa lagade mat. Vi har grillat, spelat catan när tjejerna somnat och efter det tog jag och Jesper ett kvällsdopp i den mörka kvällen.